wisdom

FAQ

Här har vi samlat de vanligaste frågorna och svaren som vi tror att du vill veta om douki. Om du inte hittar svaret på din fråga nedan får du självklart kontakta vår kundtjänst

När grundades douki?
2013.

Vad är en ambassadör?
En ambassadör är en person som stödjer vår vision och förmedlar vårt budskap, läs mer under fliken Ambassadör.

Vad står i doukimodellen?
Produkter, Resurser, Utveckling, Portalen

Vad är portalen?
douki.se – mötesplatsen för alla besökare.

Vilka olika betalningsalternativ finns?
Vi erbjuder för närvarande betalning genom faktura. En faktura skickas hem tillsammans med din beställning. Inga avgifter tillkommer.

Hur fungerar fakturabetalning?
När vi skickar din försändelse får du en faktura skickad tillsammans med din beställning. Fakturan har en betalningstid på 15 dagar och det tillkommer ingen fakturaavgift.

Hur beställer jag från douki?
Du kan beställa direkt på www.douki.se eller via vår kundtjänst. Enklast görs under fliken Produkter på hemsidan. Om du är ny kund och vill veta mer i detalj hur ett köp går till kan du kontakta oss för vidare beskrivning.

Kan jag avbeställa min beställning?
Om du kontaktar oss kan vi kontrollera hur långt din order har kommit i processen och går det att annullera din order gör vi det. Har den gått iväg från oss har du fri returrätt.

Jag har problem med att lägga min order, vad är fel?
Kontrollera gärna att alla uppgifter som behövs är ifyllda och att du uppfyller de krav som gäller för att beställningen ska bekräftas.

Hur kan jag få reda på status på min order?
När vi har mottagit din order skickas en orderbekräftelse via e-post. När vi skickar ut varorna från lagret får du ett nytt e-postmeddelande. Eftersom ordern skickas med brev så finns ingen möjlighet till att spåra brevet. Varan bör vara framme hos dig inom 1-3 arbetsdagar efter att du mottagit vårat e-postmeddelande som bekräftar att varan lämnat vårat lager.

Hur lång leveranstid har ni?
Eftersom produkten skickas med brev så tar det normalt 1-3 arbetsdagar.

Mitt paket var skadad vid ankomst – vad gör jag?
Douki ansvarar för produkter som skadas eller kommer bort vid leverans till kund. Vid mottagande av godset är det viktigt att kontrollera så att godset inte är transportskadat. Kontakta oss för att anmäla transportskada.

Hur gör jag om jag vill returnera en vara?
Du har möjlighet att skicka tillbaka hela din försändelse i retur inom 14 dagar. Återbetalning sker sedan inom 30 dagar från det att vi fått tillbaka varan oanvänd och i oförändrat skick med original emballage. Returkostnaden står du som kund för.